Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com

Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com - Hallo sahabat levitrax.blogspot.com, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com , kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com
link : Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com

Baca juga


Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com

Masuk hospital.
Jika anda sedang pulih dari selsema dan tiba-tiba mendapat batuk berkahak, anda mungkin mengalami bronkitis akut, suatu keadaan di mana laluan dalam paru-paru anda telah dijangkiti kuman dan meradang. Selain daripada batuk batuk dan sesak dada, bronkitis boleh menyebabkan demam, rasa kesejukan, sakit, sakit tekak , dan gejala-gejala seperti selsema lain. Gejala-gejala ini biasanya hilang dalam beberapa hari, tetapi batuk boleh bertahan selama berminggu-minggu lamanya.

Jika batuk anda tidak hilang, atau jika anda sering mendapat bronkitis akut, ia mungkin satu tanda bronkitis kronik. Bronkitis kronik ialah satu keadaan serius di mana paru-paru menghasilkan mukus berlebihan disebabkan perengsaan berterusan , dan dianggap satu bentuk COPD.



Demikianlah Artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com

Sekianlah artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com dengan alamat link http://levitrax.blogspot.com/2011/02/tips-badan-sihat-punca-batuk-bronkitis.html

0 Response to " Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Bronkitis Akut - levitrax.blogspot.com "

Catat Ulasan