Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com

Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com - Hallo sahabat levitrax.blogspot.com, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com , kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com
link : Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com

Baca juga


Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com

Jangkitan Salur PernafasanBatuk ialah satu daripada gejala-gejala paling biasa selsema dan demam dan jangkitan-jangkitan saluran pernafasan lain. Batuk teruk boleh berpanjangan lebih daripada gejala-gejala lain (seperti hidung tersumbat dan demam), mungkin kerana laluan-laluan udara dalam paru-paru anda masih berada dalam keadaan sensitif dan radang. Bila ini berlaku, ia dipanggil sindrom batuk laluan udara atas kronik.

Satu lagi jangkitan saluran pernafasan yang lebih serius ialah pneumonia, yang boleh disebabkan oleh bakteria atau virus. Batuk sering mengeluarkan mukus atau kahak kehijau-hijauan atau keperangan, iaitu satu daripada gejala-gejala biasa penyakit tersebut, bersama dengan demam, menggigil, sakit dada, rasa lemah, keletihan dan loya.

Lagi punca-punca batuk:



Demikianlah Artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com

Sekianlah artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com dengan alamat link http://levitrax.blogspot.com/2011/02/tips-badan-sihat-punca-batuk-jangkitan.html

0 Response to " Tips Badan Sihat - Punca Batuk: Jangkitan Salur Pernafasan - levitrax.blogspot.com "

Catat Ulasan