Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com

Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com - Hallo sahabat levitrax.blogspot.com, Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com , kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. mudah-mudahan isi postingan Artikel Tips, yang kami tulis ini dapat anda pahami. baiklah, selamat membaca.

Judul : Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com
link : Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com

Baca juga


Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com

Kulit kering boleh menyebabkan beberapa penyakit kulit, seperti ekzema dan atopik ekzema (AD). Atopik ekzema adalah penyakit radang kulit yang berciri ruam gatal dan boleh menyebabkan rasa sakit, lara dan resah. 

Ia berpunca daripada abnormaliti atau ketidaksempurnaan pada sistem keimunan tubuh yang membawa pada kerosakan kulit. Ciri utama penyakit itu termasuk kulit kering, gatal dan lama-kelamaan, kesan garu itu menjadi tebal. 

Kulit kering 

Kurang sebum, lalu muka tidak berkilat — Mereka yang berkulit kering mempunyai raut wajah kusam dan mempunyai liang roma kecil atau langsung tidak kelihatan. 

Kulit jenis ini juga sesekali menggelupas dan kadangkala memberi rasa kurang selesa. Perlu prihatin dengan garis halus yang timbul ketika dimamah usia, terutama di tepi mata, garisan senyuman dan dahi. 

Tahap kelembapan dan sebum rendah — satu-satunya cara menangani masalah ini ialah menggunakan pencuci muka berbuih. Biarkan ia di atas kulit sebelum dibersihkan dengan kapas lembut. Kemudian, cuci dengan air sejuk. Gunakan krim pelembap yang mempunyai tahap kelembapan tinggi. 

Simptom 


  • Kulit kering dan bersisik. 
  • Bintik kecil yang terbuka dan luka bila digaru. 
  • Kulit kemerahan dan menggelupas. 
  • Kulit nipis - jika berada pada tahap kronik. 
  • Kekerapan menggaru akan menyebabkan kulit menggelupas dan mengalami jangkitan.



Demikianlah Artikel Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com

Sekianlah artikel Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com dengan alamat link http://levitrax.blogspot.com/2016/07/tips-badan-sihat-usah-biar-kulit-kering.html

0 Response to " Tips Badan Sihat - Usah biar kulit kering- levitrax.blogspot.com "

Catat Ulasan